Egy hotel is lehet alvásbarát

2013-03-12 13:26:00 V.J.

hírkép

Keveset alszunk, és azt is rosszul. Ez derült ki az Alvás Világnapja alkalmából tartott mai sajtótájékoztatón. A rendezvény fő témája volt az elalvás a volán mögött, ami miatt rengeteg elkerülhető baleset történik. Megtudtuk azt is, hogy mely szállodák kapták meg 2013-ban az Alvásbarát Hotel minősítést.



A fejlett világban élők több mint harminc százaléka szenved valamilyen alvásproblémában. Fáradtan és álmosan dolgozunk, közlekedünk vagy vezetünk. A stressz, a túl sok munka, az egészségtelen életmód követ bennünket az ágyunkba is. Hogy ez megváltozzon hívták életre a World Sleep Day programot, melynek magyarországi rendezvényeit ötödször tartják meg. A Magyar Alvástársaság neves szakemberek, orvosok, pszichológusok ismertették a kutatások aktuális eredményeit. Az idei alaptéma a fáradság és az elalvás közlekedésbiztonságra gyakorolt hatása. Dr. Halmosi Zsolt rendőr dandártábornok, országos rendőrfőkapitány-helyettes előadásában elmondta, hogy minden ötödik balesetben szerepet játszik, hogy a vezető fáradtan és álmosan ül a kormány mögé.

A turizmusban is egyre jobban felértékelődik a pihentető alvás feltételeinek megteremtése. A szállodák között is egyre több az „alvásbarát”. A sleepfriendly program keretében elkezdődött a nemzetközi és a hazai szállodák vizsgálata abból a szempontból, hogy a szállások mennyire alvásbarátok. Az eredményeket a program nemzetközi igazgatója,  dr. Kiss Róbert Richard ismertette.

A minősítés kiemelkedő szempontja a szállodavezetés elkötelezettsége az alvás minőségi feltételeinek a megteremtésében, illetve az erre irányuló kommunikációjában. A minősítés a pihentető alvás feltételeinek sokoldalú felmérését jelenti, amely kiterjed a szobákban az alvás alapvető eszközeinek (matrac, ágy, ágynemű) minőségére, a pihentető alvás feltételeinek (hang-, fény- és levegő körülmények), a kiegészítő eszközök és szolgáltatások (füldugó, ébresztési módok stb.) meglétére és minőségére. Az eszközök állapotára, tisztaságára, a vendégek tájékoztatására, a vendégek véleményére, a vendég elégedettség mérésére, a vendégpanaszok kezelésére. A minősítés a bizalom és a megbízhatóság jele, a szálloda vendégeinek jelzés és üzenet, hogy a kiválasztott, minősített elszállásolási egység teljesíti, illetve túlteljesíti a minőségi alvás feltételeit a szobáiban. A minősítés garanciát ad arra, hogy az adott szolgáltató valóban megfelel a kategóriáján belül elvárható követelményeknek mind a vendégek, mind pedig a szakma követelményeinek a figyelembevételével.

2013-ban Alvásbarát Hotel minősítést nyert a New York-i Waldorf Astoria, a londoni Ritz, és a réunioni Hotel Saint Alexis.