Túraautó-vb a Csallóközben

2012-04-22 17:22:00 j.protic

hírkép

Az utolsó áprilisi hétvégén rendezik meg a Dunaszerdahely közelében néhány éve kiépitett modern autóspályán, a Slovakia Ringen az idei túraautó-világbajnokság (WTCC) 7. és 8. futamát. Erről a versenypálya vezetősége egyezett meg a szervezőkkel, miután az argentin futam kiesett a programból.



A WTCC a legjelentősebb nemzetközi autóverseny, melyen utcai autók állnak rajthoz.

A versenyen a világ 17 országából 10 csapat, 4 gyártó és 38 pilóta teszi próbára erejét, képességeit, szerencséjét. A világbajnoki sorozat 4 kontinensen 12 futamból, 24 versenyből áll.

A sorozat nézettsége évől-évre növekszik. A 2010-es évben a nézők száma világszerte elérte a 470 milliót.

A sorozat legjobb versenyzői közé tartozik a francia Yvan Muller (Chevrolet Cruze), a volt Forma 1-es pilóta Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro (mind a ketten Seat Leonnal). A WTCC autókban 1,6 literes turbómotor van, de a szériaautókkal ellentétben nincsenek felszerelve ABS, ESP-vel.

Marcello Lotti, a WTCC első embere így nyilatkozott a csallóközi futamról: "Örömmel tölt el minket, hogy első alkalommal Szlovákiába is elhozhattuk a WTCC-t. A Slovakia Ring nagyon igényes pálya modern infrastruktúrával, és mindössze 170 kilométerre található a Hungaroringtől, ahol egy héttel később versenyzünk majd."

A 2009-ben épített, mintegy 85 hektáron fekvő Slovakia Ring leghosszabb nyomvonala 5922 méter, ám a pálya belsejében több aszfaltcsík is fut, így összesen 12 pályakombinációt tudnak kialakítani 2,7 és 5,9 kilométer között, két menetirányban is. Az építkezésre és a műszaki felszerelésre összesen 750 millió koronát (mintegy 24,9 millió eurót) költöttek az első fázisban, de továbbra is zajlik az építkezés és a fejlesztés a pálya környékén. A befektetők reményei szerint évente mintegy 40 ezer külföldi turistát vonz majd a pálya, amely több száz környékbelinek jelent munkalehetőséget.

A dunaszerdahelyi komplexumot az osztrák Hans Roth tervezte, nevéhez több hazai és ausztriai létesítmény is fűződik.