Kuponokért nyaralunk

2011-06-03 18:37:00 szorenyi.p

hírkép

A legrégebbi magyar kuponos vásárlásra lehetőséget adó internetes oldal sincs még 1 éves. Az eleinte kétkedve fogadott vásárlási módszert mára már egyre jobban kedvelik a magyarok. Van, aki egyenes innen intézi az  ajándékait. Nem tárgyakat, hanem egészséget, élményt, boldog életet vesz szeretteinek.



Az idén áprilisban már a 14-74 év közöttiek másfél százaléka vásárolt ilyen módon terméket vagy szolgáltatást.mindez azért érdekes, mert 2 éve az emberek fele egyenesen elutasította az ilyesfajta a vásárlást. Eleinte azért viszolyogtak ettől, mert gagyinak vélték az így kínált termékeket, holott azok olcsósága nem az árú vagy szolgáltatás minősége miatt volt olcsó. Sokkal inkább azért, mert az eladó így akart biztos vevőkörhöz jutni.

Egy legújabb felmérés szeriint azonban a kuponos vásárlásokra építő internetes cégek vonzereje most már abban van, hogy a fogyasztókat vásárlásra csábítják az 50 százalékos vagy a feletti kedvezmények, mivel az ilyen mértékű árcsökkenésnél érvényesül az impulzusvásárlás-hatás. A vásárlók nem azért látogatnak az oldalra, mert szükségük van valamire, hanem mert a kedvezmény mértékét ismerve, kihagyhatatlan ajánlatnak érzik azt.

A "hosszú farok" hatás azonban a bónuszokat, kuponokat kínáló e-kereskedelmi oldalaknál is érvényesül: néhányan viszik el a teljes forgalom 80-90 százalékát, míg a többiek növekedési üteme fokozatosan elmarad a piacvezetőktől.

A tanulmány szerint a kuponokat, bónuszokat kínáló oldalaknak minden esélye megvan arra, hogy 2011-ben jelentős változást hozzanak a magyar online kereskedelemben. Az üzleti modell ugyanis tökéletesen működik a magyar piacon is, s nem igényel nagyobb változtatásokat a tengerentúlon már bevált megoldásokhoz képest.