Városbiztosi Szolgálat indul

2011-03-11 07:03:00 szorenyi.p

hírkép

A városbiztosok feladata lesz, hogy az utcákon, parkokban tapasztalható rongálásokról vagy városképet rontó tényről - letört ülőkéjű pad, gazos, elhanyagolt terület, illegális szemétlerakó, elhullott állattetem, balesetveszélyes helyzet - jelzést adjanak az erre a célra felállított diszpécserközpontnak.



A feladatokat az elképzelések szerint szolgálaton kívüli tűzoltók látnák el, külön díjazás ellenében. Egy-egy tűzoltóra mintegy két négyzetkilométernyi városrész jut majd, amelyet két hét alatt kell szabadidejükben bejárni. A terv az, hogy minden bejelentést két héten belül orvosoljanak.

A rendszer kísérleti programjai indulnak be most, a költségvetés elfogadását követően. Az új városvezetés - a tapasztalatok és a pénzügyi lehetőségek függvényében - a jövő esztendőben szeretné kiterjeszteni a rendszert Budapest meghatározó területeire, és azt szeretnék elérni, hogy a ciklus végére a teljes városüzemeltetési biztosi rendszer üzemeljen.

Dr. György István főpolgármester-helyettes bízik abban, hogy az új városvezetés és a városbiztosok "gondos gazdaként" példát tudnak mutatni ezzel a kezdeményezéssel a budapestieknek, és bízik benne, hogy minden itt élő komfortosabban érzi majd magát egy olyan városban, ahol a közterületek rendjére is jobban figyelnek.