Ezek az új év új utazási trendjei
2019-01-24 14:15:00 Kail
A nemzetközi turizmusban alapjaiban változtak meg az utazási módok, a változó keresletre reagálva átalakult a turisták kiszolgálása is. Az Amadeus 2019-re vonatkozóan nyolc markáns trendet azonosított - írja a turimus.com.
1. Személyre szabott szolgáltatások
Az egyéni fogyasztói igények kiszolgálása / megszemélyesített utazási ajánlatok kidolgozása változatlanul a turizmus egyik kiemelt trendje marad minden területen. Legyen szó légitársaságokról, hotelekről, tour operatorokról vagy utazási irodákról, a siker egyik kulcsa biztosan az lesz 2019-ben is, hogy ki hogyan tudja minél személyre szabottabb módon kiszolgálni az utast.
2. Egyre hangsúlyosabb a gazdag tartalom
2019 minden bizonnyal az NDC (New Distribution Capability) térhódításáé lesz, mely révén a légitársaságok és az utazási irodák is jelentősen növelhetik eladásaikat. Ehhez azonban az is szükséges, hogy rendelkezésre álljon minél több tartalom és információ, minél több csatornán és forrásból. Ez is elengedhetetlen a személyre szabott szolgáltatásokhoz.
3. Komplexitás, összehasonlíthatóság
Korunk utazója dörzsölt és tájékozott, az okoseszközök aktív használója, aki egyedi élményeket keres, mindössze egy kattintásnyira. Elvárja, hogy minden információ azonnal rendelkezésére álljon, és megvan rá a lehetősége, hogy ezeket azonnal össze is hasonlítsa, majd döntsön, akár néhány másodperc alatt.
A kínálat azonban rendkívül komplex, rengeteg lehetőség közül kell választania. Ebben a hatalmas kínálatban való eligazodásban és a minél jobb megoldás megtalálásában a turisztikai szolgáltatók segítségére szorul, amihez praktikus, jól használható eszközökre van szükség.
4. Szorosabb együttműködés az utazási ágazat szereplői között
Az elmúlt évtizedben a technológiai fejlesztések kétségkívül átalakították, ahogyan tájékozódunk, foglalunk és osztjuk meg élményeinket. Mindenütt új megoldások léptek színre. Ehhez a turisztikai szereplőknek sokkal intenzívebben együtt kell működnünk.
5. A millennial korosztály szülötte az új üzleti utazó
A Boston Consulting Goup előrejelzése szerint 2020-ra az utazóknak csaknem a felét a millennial korosztály teszi ki. Okkal merül fel, vajon kellőképpen ismerik-e a turisztikai szereplők ennek a generációnak a szállásfoglalással, egyéni utazással kapcsolatos elvárásait, szokásait. Mivel ez a korosztály egyre markánsabb vásárlóerőt jelent a turizmusban, az iparágnak fel kell zárkóznia ennek attitűdjéhez.
6. Business + leisure, fókuszban az utazói jóllét
Az előrejelzések szerint az üzleti utazás mind nagyobb súlyt képvisel majd a jövőben, és folyamatosan bővül. Egy nemzetközi elemzés szerint 2022-ig a multinacionális vállalatok 1,7 billió (!) dollárt költenek munkavállalóik utaztatására.
Mivel az üzleti utazások száma és hossza is nő, az is egyre jellemzőbb, hogy összemosódik a business és a leisure. Ennek részeként egyre inkább előtérbe kerül az üzleti utazó jólléte, egészsége, jó közérzete és hangulata is - részben teljesítményével összefüggésben is.
Az Amadeus adatai szerint 2018-ban az üzleti utazók 44%-a hagyta ott az állását a nem megfelelő utazási céges szabályzat miatt, míg 50% nyilatkozott úgy, hogy ezek az irányelvek számítanak egy állással kapcsolatos döntés meghozatalában.
7. Technológiai fejlesztés = befektetés a jövőbe
Valószínűleg azon sem lepődünk meg, hogy 2019-ben is újabb technológiai megoldások látnak napvilágot, és tovább bővül a digitális eszközök köre, ami növelheti a hatékonyságot és a gördülékeny működést. Az új megoldások lehetővé teszik a repülőterek, légitársaságok, szállodák, utazási irodák és minden más szereplő számára, hogy megfeleljenek a növekvő utazói elvárásoknak.
Az utazói élmény tökéletesítéséhez azonban elkerülhetetlen a technológiai fejlesztésekbe való befektetés.
8. Okosvárosoké a jövő
Nemzetközileg is az egyik legmarkánsabb trend, hogy az okosvárosok turizmusa fejlődik a legdinamikusabban. Ebben élenjár Ázsia és Óceánia, részben az Amadeus ilyen irányú megoldásainak köszönhetően.
Minden korábbinál nehezebb ma megjósolni, hogyan néz majd ki a turizmus 20 év múlva. De az biztos, hogy az iparág izgalmas és jelentős fejlődés előtt áll.
Forrás: turizmus.com