Nemcsak a Facebook a menő

Közösségi oldalak Ázsiában

[Kovacs R.] publikálva: 2015-09-09 10:54:00 | Nyomtatásprint

hírkép

Furán nézünk azokra, akik még nincsenek rajta a Facebook-on, vagy nem használnak valamilyen képmegosztós, vagy üzenetküldő alkalmazást. Vannak azonban helyek a világban, ahol nem az általunk jól ismert oldalakat használják. Ázsiában például ezeket.


Egy korábbi felmérés szerint 2013-ban 874 millió aktív felhasználó volt a közösségi oldalakon szerte Ázsiában. Ez 18%-os növekedés 2012-höz képest.

RenRen (人人) – Kína

A kínai RenRen eléggé hasonlít a facebookhoz, hiszen lehetővé teszi a felhasználók számára a kapcsolatteremtést és a tartalommegosztást. Ez a legnagyobb, valódi nevű felhasználókat tartalmazó közösségi oldal Kínában, 178 millió aktív felhasználója van, és ez a szám havonta 20%-kal növekszik.

Amiben viszont különbözik kissé a facebooktól, az, hogy egyben online játékközpont, webshop és videómegosztó oldal is. Szóval tényleg egyfajta kombinációja a szociális hálóknak Ázsiában. A RenRen-felhasználók vásárolhatnak, játékokat játszanak, zenét hallgatnak, mindezt egy platformon. Olyan sok funkciót tartalmaz egyszerre, hogy az emberek a nap nagy részét ezen csüngve töltik. Az oldal egyébként elsősorban a főiskolai hallgatókra koncentrál. Érdekessége, hogy fejlesztői együttműködnek akadémiai kutatócsoportokkal, hogy még jobb és felhasználóbarátabb legyen a RenRen.

renren

Youku – Kína

A Youku Kína vezető online videómegosztó portálja. Úgy működik, mint a Youtube. Az oldal kapcsolatban áll több mint 1500 vállalattal, amelyek rendszeresen töltenek fel médiatartalmakat, többnyire tévécsatornák, forgalmazók, film- és tévéműsor-gyártó cégek. Egy felmérés szerint a Youku uralta a mobilpiacot Kínában 2013-ban. Összesen 14,1 millió látogatójuk volt naponta, majdnem kétszer annyi, mint a következő leglátogatottabb kínai oldalnak, az iQiyi-nek. Jelenleg több mint fél milliárd felhasználójuk van.

youku

Weibo – Kína

A Sina Weibo Kína legnépszerűbb mikroblog weboldala, melynek több mint 300 millió regisztrált felhasználója van, és ezzel a Twitter az egyik legnagyobb vetélytársa. A Sina Weibót egyszerűen vejpo-nak is nevezik, ami a „mikroblog” kínai megfelelője, és általában a Sina Weibót értik rajta, bár más mikroblog szolgáltatók is működnek Kínában. Naponta mintegy 100 millió üzenetet küldenek rajta.

weibo

KakaoTalk – Dél-Korea

A KakaoTalk egy dél-koreai fejlesztésű azonnali üzenetküldő alkalmazás okostelefonokra, ami ingyenes hívást és médiafájlok küldését is támogatja. A KakaoTalk-nak 2014 áprilisában 140 millió felhasználója volt, és 15 nyelvet tudott a kezelőfelülete. Az alkalmazást a dél-koreaiak 93%-a használja, de a Kínán keresztül becsempészett okostelefonok révén Észak-Koreában is vannak felhasználói.

kakao talk

Mixi

A mixi jelenleg Japánban a vezető közösségi oldal. 2004-es indulása óta egy sor funkciót vezettek be rajta, így összefogja a fiatalokat az országban. A honlap célja, hogy „a felhasználók minél jobban kifejezzék magukat”. A személyes profilokon a különböző tartalmak megosztása mellett meg lehet nézni az úgynevezett „lábnyomokat” is, vagyis nyomon követhető, hogy ki tekintette meg az oldalunkat.

A mixi-vel azonban van egy nagy probléma, legalábbis számunkra. Az oldal olyannyira csak japánoknak készült, hogy külföldiek nem igazán tudnak regisztrálni. Szerettem volna megmutatni, hogyan is néz ki a mixi használat közben, de még egy japán felhasználó által küldött meghívóval sem tudtam csatlakozni, a mobil e-mail cím hiánya miatt.

Japánban ugyanis olyannyira természetessé vált az internet, hogy az SMS, mint olyan, régóta nincs használatban. Helyette mindenki e-mail küld, ehhez pedig a mobilszolgáltató minden előfizetés mellé külön mobil e-mail címet ad, ami csakis az adott előfizetéssel használható. Mobil-előfizetéshez pedig csak japánok, vagy japán vízummal rendelkezők juthatnak. Mivel mobil e-mail címre küldenek el egy fontos belépési kódot, és mivel ezt a rendszert nem lehet kikerülni, a regisztráció lehetetlen a kéretlenek számára. Így hamis, vagy álprofilt nem lehet létrehozni: a mixi minden esetben tisztán működik.

mixi

Japánban egyébként nagyon magas az internet-felhasználók száma. Az ottani a negyedik legnagyobb internetes populáció a világon Kína, az Egyesült Államok és India után. A mobilhasználat aránya 122%, ami azt jelenti, hogy az embereknek több, mint egy mobilkészülékük van. Ezenkívül ma már a közösségi oldalakat is leginkább mobilon használják, nem pedig számítógépen.

digital in japan

Az alábbiakban láthatjuk a legnépszerűbb közösségi oldalak és üzenetküldő alkalmazások felhasználási arányát Japánban, 1500, 13 és 69 év közötti ember mintáján.

stat

Ami leginkább megfigyelhető Japánban, az az, hogy a huszonévesek a leglelkesebb közösségi média-felhasználók. A Twitter aránytalanul népszerű a japán tinik körében, a Facebook viszont sokkal gyakoribb az idősebbeknél, és ritkább a tiniknél. Az idősebbek használják a mixi-t is, de a tizenévesek nem igazán. A Line a legnépszerűbb az üzenetküldő alkalmazások között, kivéve a 60 év felettieket.

Line: A legnépszerűbb mobilalkalmazás

A Line-t 2011-ben az NHN Japan hozta létre, ami a japán ága a dél-koreai óriásnak, a Navernek. A Naver egy dél-koreai internetes portál és keresőmotor, melyet 1999-ben talált ki egy korábbi Samsung-alkalmazott. A mobil üzenetküldő alkalmazás legnagyobb versenytársai a WhatsApp, a dél-koreai Kakao Talk, a WeChat és a Kik. A Line 2014-ben 656 millió dolláros bevételt hozott az alábbi forrásokból:

fizetős játékok, akár más felhasználókkal közösen, üzenetekben alkalmazható, megvásárolható matricák, hírességek hirdetései az alkalmazásban, márkás áruk online-kínálata.

line

„Japánban a fiatalok már szívesebben osztják meg Line-azonosítójukat, mint telefonszámukat vagy e-mail címüket” – mondja Brian Ashcraft, egy oszakai játékoldal, a Kotaku szóvivője.

A Twitter Japánban

Egy tanulmány szerint a közösségi média híveinek közel a fele használ Twitter-t Japánban. 2015-ben 26 millióan csipogtak rajta. A Twitter-használat várhatóan növekszik a szigeteken, 2018-ra 30,1 millióra saccolják.

Facebook Japánban

A Facebook jelenleg csaknem 22 millió falhasználóval bír Japánban. Kezdetben azért nem volt népszerű, mert a felhasználóknak, a Twitterrel ellentétben, saját névvel kell regisztrálniuk. Ugyanakkor az elmúlt években egyre többen csatlakoznak a facebookra, lecserélve korábbi Mixi profiljukat.

A népszerűsödés egyik oka a Közösségi Háló című, 2011-es film. „Sokan csak a film megjelenésekor hallottak a facebookról Japánban” – mondta Kamecu Acusi, egy japán kutatóközpont elemzője.

A másik ok a 2011-es nagy Tohoku földrengés volt. Miközben a mobiltelefon-hálózatot is érintette a katasztrófa, a Facebook volt a leghatékonyabb módja a kommunikációnak. Miután a Facebook-on valódi neveket kell megadni, az emberek hiteles hírt kaphattak szeretteikről.

facebook

Trendek a közösségi oldalakon Ázsiában

A közösségi oldalak és üzenetküldő alkalmazások a jövőben a pénztárcánkat támadják.

A facebook az év elején bejelentette, hogy a Messenger üzenetküldő alkalmazása lehetővé teszi majd a pénzküldést egy másik falhasználónak, díjmentesen. Közben a Twitter egy olyan új eszközt vezet be, amivel kuponokat lehet beváltani vásárláskor. Ázsiában a mobilfizetés egyre növekvő tendencia, és ez válik a legnagyobb csatatérré a piacon. A WeChat, a KakaoTalk és a Line-felhasználók már vásárolhatnak a mobiljukkal a kiválasztott országokban. Például a WeChat és Line felhasználók már rendelhetnek kaját, taxit, vagy vásárolhatnak ruhát az alkalmazással Japánban.

Az új társkereső appok felemelkedése

A Tinder nevű társkereső alkalmazás sikerén felbuzdulva, számos hasonló applikáció jelenik meg Ázsiában. Az újak közé tartozik a Peekawoo, amit már ezrek használnak, valamint a Paktor, ami egy szingapúri alkalmazás, több mint 1,5 millió regisztrált felhasználóval. Kínában a Momo nevű társkereső app 60 millió felhasználóval büszkélkedhet havonta.

peekawoo

 

Forrás: globoport.hu

 

© vilagszam.hu




Galéria:



Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz



A kategória további hírei:


KÖRNYEZETVÉDELEM
Már csak nőstények vannak, mégsem halnak ki
Tudósok hozták létre az embriót
PÉNZTÁRCA
Kincs az adományboltból
Nézd meg jól, mitől szabadulnál!
ÚTIKÖNYVEK HELYETT
Ilyen egy világjáró nagyi
89 évesen robogón, tevén és motorcsónakon
RECIKLI
Tini verte át a Twittert
Politikusi kamuprofil

Itt jártunk: Uganda

TOP
PIKÁNS

1. Mi van most az Adrián?

Egy magyar recepciós mesél

2. Ezt most inkább hagyja ki!

Életveszélyes a túrázás

3. Emeletes ülések a repülőkön

Ez (is) lehet a jövő

4. Menjen, amíg nem késő

Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el

5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap

Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó

6. Ilyen az amish szex

Két év tombolás után csak a férj

7. Nádas Tamás barátom emlékére

Lezuhant a műrepülő világbajnok

8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat

A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye

9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket

Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat

10. Ilyen az eszkimószex

Szex kölcsönbe

1. Ezek voltak a legnagyobb szerelmek 2023-ban

Sztárjainkat is utolérte a szerelem

2. Tönkretette Marilyn Monroe ruháját Kardashian

Hiányzó gyémántok

3. A lelked mélyére ás le ez a személyiségteszt

Készen állsz?

4. 5 tuti tipp a boldogabb élethez

Így szabadulhatsz meg a negatív érzelmektől

5. Ez a legizgalmasabb csillagjegy

Elmondjuk, miért!

6. Ez a 3 csillagjegy őrjítően érzéki és szexi

Köztük vagy?

7. Jolie keményen megvádolta Pittet

„Történt családon belüli erőszak…”

8. Tovább dagad a Nagy Feró botrány!

Majka kiborult: Miért kell ilyen álszent sz.rnak lenni?

9. Nagy titokban házasodott össze a sztárpár

Nem akárhol buktak le

10. Öngyilkossággal kokettált az álomesküvő után

A királyi családban sem fenékig tejfel az élet

Műsoraink
2024.10.11. 18:35 Világszám - Inforádió
London III.
2024.10.12. 10:05 Világszám - Inforádió
London IV.
2024.10.13. 10:35 Világszám - Inforádió
London III. ism.
Közösség
Nap lánya

Szépség és kitartás

Szófelhő / Archív
--