Mérlegre kell állnunk repülés előtt?

Diszkréciót ígérnek

[Kail] publikálva: 2019-04-28 13:37:00 | Nyomtatásprint

hírkép

Eddig csak a poggyászunk súlyáért kellett aggódni, de lehet, hogy a jövőben nem árt komolyabban fogyókúrázni - írja a turizmus.com.


A legtöbb európai légitársaság az EASA, (az EU Repülésbiztonsági Ügynöksége) közös szabályrendszerét használja fel a repülés teljes utassúlyának megállapításához. Becslésük szerint minden férfi átlagsúlya 88 kg, minden nő 70 kg és minden gyermek 35. Az átlagos súlyok kissé túlzók, ami azt jelenti, hogy a gépek a valóságban általában kisebb súlyúak, mint a számított EASA-modell. Ez azt jelenti, hogy sok gép feleslegesen nagy mennyiségű üzemanyaggal repül, ami drágítja a repülést és szennyezi a környezetet.

Ez az üzleti koncepciója a brit Technology Company, a Fuel Matrix startup cégnek, amely jelenleg több brit repülőtérrel tárgyal az utasok mérésére szolgáló, észrevétlen, „diszkrét” mérésszisztéma bevezetéséről. Azért, hogy pontosabban tudják kiszámítani a szükséges üzemanyag-mennyiséget.

Minden mérési adat titkos marad a kívülállók számára és a teltebb utasokat nem „büntethetik” súlyuk miatt, ígérik a szakemberek.

Az olyan légitársaságok, mint a Finnair és a Hawaii Airlines az elmúlt években már próbálták – teszt szinten – lemérni az utasokat, de végül nem vezették be a rendszert. Egy üzbég és egy ázsiai légitársaságnál bizonyos mértékig már a gyakorlat részévé vált a súlykontroll. Úgy tűnik azonban, hogy a jövőben az ilyen típusú mérések világszerte elterjednek.

Sokan attól tartanak, hogy a fapadosoknak ez újabb ötletet ad a jegyek árának emelésére, hiszen a poggyászokat illetően már most is sok a büntetés.

 

 

 

© vilagszam.hu




Galéria:



Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz



A kategória további hírei:


KÖRNYEZETVÉDELEM
A környezetbarát fűtésért
Minden harmadik fogyasztó fizetne
PÉNZTÁRCA
Ez kell ahhoz, hogy zöldíthesse otthonát
Mit kell tudni a Zöld Otthon Program hitelfeltételeiről?
ÚTIKÖNYVEK HELYETT
Tel-Aviv világöröksége
A Fehér Városban jártunk
RECIKLI

Itt jártunk: Uganda

TOP
PIKÁNS

1. Mi van most az Adrián?

Egy magyar recepciós mesél

2. Ezt most inkább hagyja ki!

Életveszélyes a túrázás

3. Emeletes ülések a repülőkön

Ez (is) lehet a jövő

4. Menjen, amíg nem késő

Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el

5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap

Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó

6. Ilyen az amish szex

Két év tombolás után csak a férj

7. Nádas Tamás barátom emlékére

Lezuhant a műrepülő világbajnok

8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat

A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye

9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket

Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat

10. Ilyen az eszkimószex

Szex kölcsönbe

1. Ezek voltak a legnagyobb szerelmek 2023-ban

Sztárjainkat is utolérte a szerelem

2. Tönkretette Marilyn Monroe ruháját Kardashian

Hiányzó gyémántok

3. A lelked mélyére ás le ez a személyiségteszt

Készen állsz?

4. 5 tuti tipp a boldogabb élethez

Így szabadulhatsz meg a negatív érzelmektől

5. Ez a legizgalmasabb csillagjegy

Elmondjuk, miért!

6. Ez a 3 csillagjegy őrjítően érzéki és szexi

Köztük vagy?

7. Jolie keményen megvádolta Pittet

„Történt családon belüli erőszak…”

8. Tovább dagad a Nagy Feró botrány!

Majka kiborult: Miért kell ilyen álszent sz.rnak lenni?

9. Nagy titokban házasodott össze a sztárpár

Nem akárhol buktak le

10. Öngyilkossággal kokettált az álomesküvő után

A királyi családban sem fenékig tejfel az élet

Műsoraink
2024.10.11. 18:35 Világszám - Inforádió
London III.
2024.10.12. 10:05 Világszám - Inforádió
London IV.
2024.10.13. 10:35 Világszám - Inforádió
London III. ism.
Közösség
Nap lánya

Szépség és kitartás

Szófelhő / Archív
--