Mérlegre kell állnunk repülés előtt?

Diszkréciót ígérnek

[Kail] publikálva: 2019-04-28 13:37:00 | Nyomtatásprint

hírkép

Eddig csak a poggyászunk súlyáért kellett aggódni, de lehet, hogy a jövőben nem árt komolyabban fogyókúrázni - írja a turizmus.com.


A legtöbb európai légitársaság az EASA, (az EU Repülésbiztonsági Ügynöksége) közös szabályrendszerét használja fel a repülés teljes utassúlyának megállapításához. Becslésük szerint minden férfi átlagsúlya 88 kg, minden nő 70 kg és minden gyermek 35. Az átlagos súlyok kissé túlzók, ami azt jelenti, hogy a gépek a valóságban általában kisebb súlyúak, mint a számított EASA-modell. Ez azt jelenti, hogy sok gép feleslegesen nagy mennyiségű üzemanyaggal repül, ami drágítja a repülést és szennyezi a környezetet.

Ez az üzleti koncepciója a brit Technology Company, a Fuel Matrix startup cégnek, amely jelenleg több brit repülőtérrel tárgyal az utasok mérésére szolgáló, észrevétlen, „diszkrét” mérésszisztéma bevezetéséről. Azért, hogy pontosabban tudják kiszámítani a szükséges üzemanyag-mennyiséget.

Minden mérési adat titkos marad a kívülállók számára és a teltebb utasokat nem „büntethetik” súlyuk miatt, ígérik a szakemberek.

Az olyan légitársaságok, mint a Finnair és a Hawaii Airlines az elmúlt években már próbálták – teszt szinten – lemérni az utasokat, de végül nem vezették be a rendszert. Egy üzbég és egy ázsiai légitársaságnál bizonyos mértékig már a gyakorlat részévé vált a súlykontroll. Úgy tűnik azonban, hogy a jövőben az ilyen típusú mérések világszerte elterjednek.

Sokan attól tartanak, hogy a fapadosoknak ez újabb ötletet ad a jegyek árának emelésére, hiszen a poggyászokat illetően már most is sok a büntetés.

 

 

 

© vilagszam.hu




Galéria:



Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz



A kategória további hírei:


KÖRNYEZETVÉDELEM
Már nem népszerű az állatminta
Ennek ellenére ezrével mészárolják a kígyókat Indonéziában
PÉNZTÁRCA
Gyorsabban juthatnak hitelhez a kkv-k
Új megállapodást kötött az OTP Bank
ÚTIKÖNYVEK HELYETT
Járt már a Lupa-szigeten?
Ahol még nem épülnek lakóparkok
RECIKLI
Szemét támadja Pekinget
18 ezer tonna szemét a kínai fővárosban

Itt jártunk: Ausztrália

TOP
PIKÁNS

1. Mi van most az Adrián?

Egy magyar recepciós mesél

2. Ezt most inkább hagyja ki!

Életveszélyes a túrázás

3. Emeletes ülések a repülőkön

Ez (is) lehet a jövő

4. Menjen, amíg nem késő

Több mint 100 világörökségi helyszín tűnhet el

5. Döbbenetes emberek szavaztak vasárnap

Zárcsökkentést és táncos játszóteret kért a két szavazó

6. Ilyen az amish szex

Két év tombolás után csak a férj

7. Nádas Tamás barátom emlékére

Lezuhant a műrepülő világbajnok

8. Csodanövény válthatja ki az antibiotikumokat

A kerti sarkantyúka a 2013-as esztendő gyógynövénye

9. Blöff - Nem lehet méregteleníteni a testünket

Zacher Gábor toxikológus elmondja az igazat

10. Ilyen az eszkimószex

Szex kölcsönbe

1. Apa lesz Ed Sheeran

Egy időre abba is hagyja most a zenélést

2. Koronaékszer-lakodalomra készülnek Ajakon

Sanyi bácsi túllőtt a célon

3. Ekkora mázlija senkinek sem lehet

Egy nyáron kétszer vált hipergazdaggá

4. Lábát törte Törökországban Katie Price

Egyszerre mindkettőt

5. Kanye West indul az elnökválasztáson

Kim Kardashiannal közösen célozzák meg a Fehér Házat

6. A színész nyakának ugrott az óriáspatkány

Megkergültek a járványban

7. Karanténban a násznép Tolnában

Az anyakönyvvezető sem úszta meg

8. Szülés a villamosmegállóban Budapesten

Rendőrök voltak a bábák

9. Szexbabák a stadion lelátóján

Szabadkozik a koreai klub

10. Kivédeni a koronaválást

Japánban betömték a piaci rést

Műsoraink
2020.11.20. 18:35 Világszám - Inforádió
Amerikai Egyesült Államok I.
2020.11.21. 10:05 Világszám - Inforádió
Amerikai Egyesült Államok II.
2020.11.22. 10:35 Világszám - Inforádió
Amerikai Egyesült Államok I. ism.
Közösség
Nap lánya

Johnny Depp bántalmazott kedvese

Szófelhő / Archív
--